torsdag den 15. juni 2017

Vildes vest - hækleopskrift


Det at skulle hækle efter opskrift passer mig fint, nogle gange ender det med kun at være en vejledning for mig i stedet. Nogle gange får jeg hæklet noget andet end det der står fordi jeg ikke får læst ordenligt efter eller måske dukker der en ny ide op, imens jeg er igang. Det blev der ikke noget af denne gang da jeg har testhæklet en opskrift for min veninde Trine.
Trine har gjort det godt og har brugt noget vildt blødt bomuldgarn i opskriften og det lykkedes mig at finde samme slags garn i vores lokale garnbutik, hende jeg købte det hos sagde også at dette garn forbliver blødt efter en tur i vaskemaskinen, hvilket jeg synes er et kæmpe plus. Jeg er ikke så vild med at bruge uldgarn og det billige bomuldgarn forbliver kun pænt i kort tid og bliver stift efter vask. 

Nu skrev jeg først at jeg har fulgt opskriften hele vejen igennem denne gang, men til allersidst valgte jeg at hækle en sølvtråd med rundt langs kanten, for at bryde den mørkegrå lidt. 

Det var svært at vælge hvilken farve knapper der skulle på, den grå giver en god mulighed for at lege lidt med farverne, men det endte med 3 lyserøde som i kan se på billederne. 

Hækleinfo
Nål 3
Garntype Pima bomuld fra CaMaRose
Farve 3075 Koksgrå 
Garnforbrug 2 1/2 nøgle 
Størrelse 2 år 

Opskriften kan købes hos Kvalitid








Ingen kommentarer:

Send en kommentar