torsdag den 1. juni 2017

Sommerferie 2017

Første gang vi var ved stranden ved Hulsig. 
Stille vand, klitterne var til at gå i og sandet var tørt og fint. 

Ferie er dejligt og godt for min familie og mig. Sidste torsdag kom vi hjem fra Skagen, efter en uge i sommerhus, en uge med meget sand, solskin og tid til at være sammen. Og mit kamera var med på tur hver dag.

Jeg synes ofte at vi lige skal bruge et par dage på at finde hinanden og justere vores forventninger til hvor meget eller hvor lidt, vi skal lave i løbet af en dag. Glæden over at være på ferie svinger lidt de første dage, det kræver sit at være af sted med 2 mindre børn. Efter et par dage faldt der ro på igen. Da jeg først indså at det ikke er nødvendigt at opleve noget eller være på tur hver formiddag, eftermiddag og igen om aftenen, blev det meget bedre. Det vigtigste er at vi nyder ferien og husker på at det er dejligt at have fri sammen.

Og vi havde en dejlig ferie. Nogle ganger er det de små ting der tæller, det oplevede jeg allerede første aften kørte, hvor vi kørte en tur til stranden. At se børnenes glæde over vand og sand, gør mig endnu mere glad. Jeg elsker at være ved stranden, luften, vinden, udsigten og stemningen ved vandet rør noget specielt i mig. Vi kravlede og løb rundt i klitterne, børnene nærmest rullede sig i sandet og på vej retur til bilen mente Katrine at sandet var blødt, så hun lagde sig ned midt på stien.

Vi sluttede nærmest ferien hvor vi startede. Ved vandet. Første dag var vi på østsiden af Grenen og inden vi vendte snuden hjem ad kørte vi til vestsiden, ved Kandestederne. Der er kun 6km fra den ene side til den anden og alligevel en meget stor forskel på strandene.

På vestsiden var vinden susede, der var skum på bølgerne og stranden var meget bredere og helt anderledes. Vesterhavet er fantastisk. Og lige der føltes det som den helt perfekte afslutning på vores ferie.

Sandet lignede næsten landskaber eller som om der var trykt et landkort i sandet



Skoene blev tømt inden børnene steg ind bilen, det var jeg godt tilfreds med

 Råbjerg mile

 Råbjerg mile, ubeskiveligt smukt 

 En meget fotogen sæl, man skulle tro at den var castet til at ligge der, den lå og posede foran alle turisterne og var ikke bange for os mennesker

 Blæsende og lidt koldt at være ude på Grenen, vi brugte det meste af tiden på at sidde i vognen og vente på at blive kørt retur igen. Det var lidt for stort og vildt til Katrine

 Jeg synes at nogle af de måger vi så nede på havnen var kæmpestore og det skulle fotodokumenteres

 Efter en halv times frøjagt i en lille å bag vores feriehus, lykkedes det os at fange en frø. 
Den blev sat ud igen kort tid efter. 

 Stranden ved Kandestederne, vores sidste stop inden kørerturen hjem


Ingen kommentarer:

Send en kommentar