onsdag den 3. maj 2017

Taknemmelighed, glimmer og dejlige budskaber


Jeg var i torsdags til foredrag med Hella Joof, det var super spændende, flere gange undervejs i foredraget dukkede der gode guldkorn op. Jeg lyttede interesseret, men vil alligevel ønske at jeg havde haft en blok papir og kuglepen med, til at tage noter med. Da jeg kom ud i bilen skrev jeg lidt noter ned på telefonen og forsøgte at huske det hun havde snakket om og da jeg kom hjem fra foredraget, gik jeg straks igang med at læse hendes bog da jeg tilfældigvis havde den liggende da jeg har lånt den på biblioteket. En bog jeg forresten har ventet på længe på, jeg var nr 89 i køen da jeg skrev mig op. Hendes foredrag fangede mig mere end bogen, men bogen er et godt opslagsværk og en super god måde at kunne vende tilbage og læse det der giver mening for mig igen og igen. Jeg har afleveret bogen på biblioteket igen og har valgt at købe den i stedet. Bogens budskaber er værd læse og jeg har valgt at give bogen videre, til en anden som jeg håber kan få stor glæde af den.
(Dog er der en lille bagtanke ved det og da det er en i min familie, håber jeg at kunne låne den på et tidspunkt igen) De bedste gaver er dem man også selv kunne tænke sig.

Brokke-reglen, pizza-reglen og glimmer-reglen som går ud på at vi skal huske at komme glimmer på selv de små ting og derefter sætte det op på kaminhylden.

Her er nogle af de stikord jeg skrev ned på min telefon:
Taknemmelighed
Jeg er taknemmlig og glad for at være den jeg er. 

Jeg ved altid hvad jeg godt kan lide på en pizza, derfor ved jeg også hvad jeg gerne vil have hvis nogen spørger mig. 

Brok ødelægger alt. Mennesker brokker sig, fordi de ønsker at ændre på noget, gør noget eller drop det og acceptere istedet tingene som de er. 

Kvinder laver om på mænd, mænd elsker kvinder som de er.

Misundelse skal accepteres og kan vendes til beundring, for er der nogen i denne verden jeg vil bytte det hele med for at få alt det en anden har. Nej, jeg er glad for at være den jeg er. 

Jeg gik fra foredraget et smil på læben og med lidt mere rank ryg, jeg er stolt og glad for at være præcis den jeg er.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar