søndag den 21. maj 2017

Jeg har en plan...


... Om at hækle 144 lapper.

Det startede egentlig som et zigzag tæppe i junoir størrelse, men jeg fik startet for stramt og hæklede videre uden helt at være tilfreds. Tæppet blev lagt på hylden og der har det ligget meget længe. Nu har jeg ændret planer, tæppet er trævlet op og hæklet til noget nyt.

Efter mit sidste hækleprojet, en hæklet vest til min datter har jeg haft svært ved at finde på et nyt projekt, et nyt projekt som ikke kræver det store tælle arbejde eller koncentration. Jeg kan godt lide at hækle lapper, det føles godt når hver lap er færdig. Det at hækle frem og tilbage på et tæppe kører jeg hurtigt sur i og det er heller ikke nemt at have på mine nattevagter. Lapper fungere meget bedre. Som jeg startede med at skrive kræver det omkring 144 lapper, da jeg satser på et tæppe på 100x140cm og gerne større. Det bliver godt og indtil videre har jeg hæklet 33 lapper.

Jeg hækler i almindelig bomuldsgarn på nål 3.

Det er 2.gang jeg hækler lapper til et tæppe i den her størrelse, mit første tæppe jeg blev færdig med for ca 3 år siden. Det blogindlæg kan du finde her. Denne gang bliver det et tæppe i et helt andet udtryk og med mere ro på farverne.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar