mandag den 6. marts 2017

Et kreativt univers


Vi har fået lavet en del perleplader børnene og mig. Jeg har haft lånt bogen Perlevenner på biblioteket  og der i var mønstret på den smukke zebra, det er det flotteste mønster i bogen hvis du spørger mig. Zebraen har fået plads på væggen i stuen, den er sat fast på væggen helt nede ved gulvlisten. Den er så skøn af kigge på. Et perleprojekt hvor også børnene hjalp til, med at lave de store områder med sorte perler, det fungere ret godt når bare jeg laver den yderseste omgang med sort først.
Vores samling af perler er også vokset og syltetøjsglas fungere super godt som opbevaring. Det er nemt at finde de farver vi skal bruge og så hælde, lidt ad gangen, i låget.

Det er sjovt at se hvor forskellige mine børn er, Anders går mest op i at perlerne sættes på pladen en række af gangen, og det er mindre vigtigt hvilken farve perlen har. Katrine går op i farverne og laver hellere en plade i en farve end et tilfældigt mønster. De er begge gode til at sidde med Midiperler selvom det tager dem lidt længere tid at lave en plade færdig.

Katrine fik Form Clay til jul og jeg forsøger at finde på hvad det kan bruges til. Indtil videre har prøvet at skære en flamingo kugle over og lave det til en mariehøne og en fisk. Jeg vil gerne prøve at at kombinere det vi har med Silk Clay og har kigget en del på CChobbys hjemmeside, de har mange fine ideer som jeg også kan lave med børnene. Påsketing kunne være vores næste projekt.

Jeg nyder når vi kan side sammen og lave noget kreativt. Nogle gange har vi gang i flere ting på en gang ved bordet, Lego sammen med modellervoks, perleplader og måske en perlehalskæde. Der er plads til kreativ leg i vores kontor/legeværelse. At være kreativ er mange ting.



Dinoens hals er selvlysende









Ingen kommentarer:

Send en kommentar