mandag den 5. december 2016

Nissenhuen 2016


Jeg har en plan om at lave en ny slags nissehue til børnene hvert år og i år bliver det en hue i stof. Ideen var en jerseyhue med pelskvast og jeg har flere gange kigget efter mørkerødt jerseystof, men uden at finde den rigtige farven. Derfor var planen næsten enkel, lige et smut forbi Fabricroad hvor jeg bare lige skulle fine noget julerød jersey og så ellers hjem og sy huer. Det endte med at tage en time at finde det rigtige stof og jeg var mange muligheder igennem før jeg besluttede mig. Jeg kiggede på stof med prikker, stjerner og flere forskellige farvekombinationer. Det var ikke "bare" lige at vælge det rigtig stof. Jeg kom derfra med to slags stof, som i kan se på resultatet herunder, det endelig resultat blev meget bedre en jeg havde forestillet mig. Produktionen af nissehuer er også blevet større end først planlagt, jeg har sendt et par nissehuer videre til nogle dejlige børn. Der kan blive mange huer ud af 1 meter stof.

Jeg har taget udgangspunkt i denne DIY fra Stof og Stil

2 år 26 cm, 4 år 28 cm, voksen hue 30 cm 
Alle huer er 50 cm lange.
5 cm bred rib

Jeg har syet et stykke elastik i spidsen for at det er nemt at montere en kvast. 
Garnkvasterne laver jeg efter denne DIY og jeg har også monteret et stykke elastik omkring den. 

Den blå hue er min og børnene har fået røde huer. Anders havde den på i børnehaven og da jeg hentede ham igen sad den stadig på hovedet. Mine børn elsker at rende rundt med hat på. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar