søndag den 4. december 2016

Julepynt og julehygge


Jeg har gang i at hækle bestiksokker til julebordet, da strømpen skal hæftes flere gange undervejs, hækler jeg flere sokker på en gang først spidsen, så hælen og til sidst skaftet. Det føles nemmere og mere overskueligt. Vi bliver måske 11 personer juleaften, så der er lidt vej endnu.
Opskriften findes her.
Udover opskriften på bestik julestrømper har jeg også fundet mønstre på nogle rigtig fine snefnug. Der er så mange flotte variationer. Jeg har lavet 10 forskellige indtil videre, de er hængt op over vores spisebord, det ser så fint ud og skaber en virkelig hyggelig stemning. Jeg har forsøgt at tage billeder af vores snestorm over spisebordet, men det er ret svært at taget nogle gode billeder af det, så det har i stadig tilgode her på bloggen.

Næste projekt er at lave noget julepynt med perler som skal udenfor og hænge på vores blommetræ. Børnene fik i dag selvlysene perler af nissen og det kunne være sjovt at lave hjerter og stjerner af de perler og hænge dem op uden for.







1 kommentar:

  1. SÅ fine. Det ville jeg også gerne have lavet men det bliver vist ikke lige i år.

    SvarSlet