mandag den 24. oktober 2016

Perler, perler, perler


Nøj hvor er det hyggeligt at lave perler og jeg bruger en del tid på at lave perleplader. Jeg er  blevet inspireret en del af bogen Perlevenner. Det er dejlig afslappende at sidde med og det er nemt at sætte perler på pladen, men langt sværere at stryge perlerne så de bliver pæne og så alle perlerne hænger sammen.Jeg har lavet 2 forskellige motiver som krævede 6 plader og Flamingoen på billeder herunder måtte lappes sammen undervejs da jeg ikke havde fået strøget alle perlerne nok. Øvelse gør mester.

Børnene synes også det er sjovt at lave perler. Katrine går rundt og snakker om perler og begge børn har også været igang med Maxi perlerne. Det går lidt nemmere når vi alle 3 har gang i hver vores plade frem for at de hjælper til med min plade. Deres tålmodighed er ikke helt så stor når det kommer til at bruge de almindelige perler, en dag valgte Katrine at slå hånden ned i pladen. For hende bruger hun også en del tid med at komme perlerne fra en skål til en anden.

En luftballon som er hængt op på Katrines værelse 

Børnenes kreationer 

Mønstrene er fundet her

Jeg har lånt bøger på biblioteket for at få inspiration andre mønstre


4 kommentarer:

  1. Jeg elsker også at sidde og lave perler sammen med Sofie. Jeg har en plan om at skulle i gang med de helt små mini perler, men de nok for små til Sofie :)
    Kh Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som et spændende projekt, så det frem med pincetten. Det er svært med de helt små perler synes jeg :)

      Slet
  2. Har du en opskrift på luftballonen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bette -
      Mønsteret til luftballonen finder du i min bog "Fine & farverige PERLEPLADER". Du kan låne bogen på biblioteket eller købe den i boghandlen og på nettet.
      Venlige hilsner, Lisbet Lücke Larsen

      Slet