onsdag den 5. oktober 2016

Et mix af stof og garn - en ny taske


Nogle ideer tager tid før de bliver ført ud i livet og denne taske er en af dem. Jeg har prøvet flere mønstre af, prøvet at starte det hæklede stykke med en stor ring af luftmasker, hækle et par opgange hvor efter at droppe det igen. Ideen var at hækle et stykke, sy en bund og derefter sy det sammen, men det blev ikke godt, derfor endte jeg med at sy bunden først.
Da bunden var færdig, fandt jeg lineal frem og tegnede små streget på indersiden af stoffet for hver centimeter, jeg har brugt garn og en stor synål til at sy tungesting med rundt langs kanten.

Nål 2,5
Bomuldgarn 8/4- enkelt tråd
Brostensmønster med 2 stangmasker i hvert felt
Læder look-a-like stof som bund

Hvis jeg skal hækle efter dette mønster igen, vil jeg prøve at mikse farverne mere skifte hver omgang, det jeg fik lavet til sidst, giver flot kontrast mellem farverne.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar