fredag den 9. september 2016

Tilbageblik # 4 - Hæklede tæpper



Jeg har et lidt specielt forhold til hæklede tæpper, jeg har lyst til at sammesætte farver og finde nye mønstre til tæpper men jeg ved også at går jeg igang med at hækle et tæppe bliver det hurtigt kedeligt at hækle frem og tilbage igen og igen. Jeg har et ufærdigt tæppe liggende lige nu, et zigzag tæppe hvor jeg kun er nået halvvejs, et tæppe som skulle hækles af garnrester, men undervejs løb jeg tør for rester og jeg kan ikke helt beslutte mig om det skal være et regnbue tæppe eller nøjes med blå og grønne farver, så det får lov til at ligge lidt endnu.

Det overraskede mig lidt i dag da jeg tog billeder af de forskellige hjemmelavede tæpper, at jeg alligevel har hæklede en del efterhånden. De fleste er i børnestørrelse og et enkelt et af dem er blevet til dukketæppe. Jeg har hækler mest i bomuld og jeg er kommet frem til at det fungere ret godt når jeg hækler stangmasker, så bliver tæppet ikke for tungt. Et tæppe i stangmasker er simpelt og pænt og det giver mulighed for at lave en flot og mere speciel afslutning rundt. Ud af alle disse tæpper er det jeg er mest tilfreds med det blå/grønne tæppe som jeg hæklede til Anders dengang han stadig sov i barnevogn, et dejligt blødt tæppe.

Nederst i dette indlæg er der også billeder af mit største hækleprojekt igennem tiden, et projekt jeg har lagt mange timer i.











Mit største projekt til dato er mit lappetæppe som jeg startede på tilbage i janaur 2014, en lap tog mig omkring 30 minutter at hækle, mange lapper og forskellige farvekombinationer senere blev det færdigt. Det blev vist frem på bloggen i maj måned 2014. Der er billeder af tæppet her hvor jeg også har skrevet mere om tæppet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar