lørdag den 20. august 2016

Tilbageblik # 3 - Hæklede tasker


Jeg har hæklet en del net de sidste par år og i dette indlæg har jeg samlet dem alle sammen. Billedet øverst er det net jeg er mest glad for og stadig bruger, en del af de andre net har anden ejer. Jeg har skrevet lidt ned om hvordan jeg har gjort.

Bunden
72+ 1 luftmaske til at starte med og derefter fastmasker rundt og rundt, indtil du synes bunden har den rette højde. Jeg plejer at bruger mellem 1 til 1 1/2 nøgle garn til bunden.

Jeg hækler 16 - 18  rækker med brosten, afslutning på hver række laver jeg på siden af tasken. Det er i dette mønster der er gode mulighed for at lege med farverne.

Hanken
Nogle gang vælger jeg at hækle kædemasker på den sidste omgang, evt med en ny farve.

Nål: 4
Garn: Bomuld garn, hækler med 2 tråde
Garnforbrug: 5-6 nøgler eller diverse rester.

Yderligere vejledning og tips til hvordan du hækler tasken findes her og her
Flere billeder af de forskellige hæklede net kan du se samlet her.

Inspiration fra Lutterløkker.dk og Kvalitid.dk
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar