tirsdag den 28. juni 2016

Weekendtaske - DIY




Den her vejledning har jeg glædet mig meget til at dele med jer. 
Jeg har syet en del forskellige tasker og muleposer, men den her udgave har nogle ret lækre deltaljer og er dejlig stor. 

Jeg synes det fungere ret godt hvis tasken er 10 cm bredder end den er høj, det giver en pæn facon. 
Derfor kan du også bruge disse mål som vejledning, hvis du ikke har stof nok til de mål jeg har brugt.

Jeg håber du får glæde af denne vejledning, skriv endelig hvis du har spørgsmål til opskriften eller rettelser. Derudover håber jeg du har lyst til at dele din egen version med mig enten via beskedfeltet her eller på IG. Det er dejligt når jeg se at andre får glæde at det jeg deler her på bloggen.

God fornøjelse.

Materialer 
Forside top 66 cm lang x 35 cm høj
Forside Bund 66cm lang  x 24 cm høj
Foer 66 cm lang x58 cm høj 
Stof til lynlås ender 2 stykker 12x 6 cm
Lynlås 65
Hank 130 cm gjordbånd
Evt vlies til at gøre tasken mere stiv. Det kommer an på hvor kraftigt stof du vælger.



Klip, forside, bund og foer ud. 
De små lapper du klipper ud af hjørnerne på bunden kan sagtens bruges til lynlåsenderne. 

Et alternativ til hanken, hvor jeg har brugt 30 mm gjordbånd, kunne være at sy hanke i stof. 

Markere hvor stopperne skal syes på, 10 cm på hver side af midten og ca 12 cm fra toppen.

Jeg montere stropper som det allersidste da jeg synes det holder forside og foret bedre sammen, hvis du ikke ønsker synlig syning på indersiden at tasken kan du montere stropperne som det første på det stof du har valgt skal være forside top.

Lynlås syes fast på forside top og foer 

Slut af med at sy en synlig søm på forsiden langs lynlåskanten 

Forside top og forside bund syes sammen 
Slut af med at lave synlig søm på forsiden 0,5 cm fra kanten 

Læg forside og foer ret mod ret og sy hele vejen langs begge sider.
På midten ved lynlås skal du sørge for at sy så tæt på den så mulig.
Tasken vendes og ved begge ender af taskens lynlås, syes på tværs 1 cm fra hjørnet

Vend vrangsiden ud igen.
Forside bund syes sammen og bagefter begge hjørner på tasken, 
Foer, bunden af tasken syes sammen, lad der være hul på midten, så tasken kan vendes.
Hjørner syes på samme måde som på forside stykket.

Vend tasken og sy det sidste af bunden færdig.

Stoflapper til lynlås ender syes sammen på 3 led, vendes og syes fast omkring lynlåsen.

2 stroppe af ca 65 cm, justere selv hvis du ønsker kortere eller længere stropper på tasken.
Hvis du bruger nylonbånd, husk at båndet kan brændes i enderne i stedet for at lægge dem op.

Sæt stropperne fast med nåle oven på de markeringer du tidligere har sat. Stropperne syes fast, en firkant og et kryds, på den måde sørger du for at stropperne kan holde til en tung og fyldt taske. 





2 kommentarer:

  1. FED DIY Line, den er hermed kopieret, skal klart afprøves og jeg har læder-look a like på lager :)

    SvarSlet