torsdag den 28. april 2016

Hæklet juniortæppe # 2


Jeg shoppede nyt garn for en måneds tid siden, da jeg gerne vil hækle et tæppe til Katrine, i garnbutikken blev jeg inspireret af farverne som i ser på billeder her under. Jeg forsøgte at udfordrer mig selv lidt i forhold til farvevalg og inden jeg gik igang var jeg vild med min plan omkring farvesammensætningen. Da jeg havde hæklet de første 2 farver og prøvede at starte med lyseblå som 3 farve hang det ikke længere sammen. Jeg forsatte derfor med en lyserød og derefter en grå. Som i kan se på det færdige resultat er det blevet en helt anden farve kombi, jeg endte med at finde de sidste 4 nøgler i gemmerne, så garnet er et mix af Safran og garn fra Søstrene Grene. 
Tæppet er lidt tungt men det tænker jeg vil fungere godt når det skal bruges istedet for dyne til sommer. Da Anders var mindre hæklede jeg også et tæppe til ham det kan du se her


Mit tæppe matcher ret godt et hæklet net som Trine har lavet og deler opskrift på her

Mønster: Lange bølger - inspiration fra bogen 200 hæklemønstre
Nål: 3
Garn: Drops Safran og Grenes 8/4










 Der har sneget sig en fejl ind i tæppet, noget jeg først opdagede da jeg tog billeder her. I den grå farve har jeg hæklet 2 rækker fastmasker midtvejs hvilket har gjort at forside er blevet til bagside, da mønstret ikke ens på begge sider. Pyt det har vel også sin charme?


2 kommentarer:

  1. Smukt du kreative sjæl:-)
    God weekend til du og familien.

    SvarSlet