mandag den 4. april 2016

Fødselsdagsfest - Børnehaven




Marts var en god måned, der var mange fridage uden arbejde, en lang påskeferie sammen med familien og fødselsdagsfester i flere omgange da Anders blev 3 år.

Jeg var på besøg i børnehaven på hans fødselsdag og vi havde aftalt at han skulle dele frugt ud efter madpakkerne. Jeg brugte en del tid på at finde ud af hvordan frugten skulle serveres. Frugt monster, piratskib af af en melon eller som spyd men jeg valgte til sidst en mere simpel måde og det blev langt bedre end jeg havde turde håbe på. En af pædagogerne synes det var en super ide og den ide havde de ikke set før.  Børnene var vilde med det lille sørøversværd der var stukket ned i frugten og da frugten var spist fandt nogle af dem på at lave formen om en Kaptajn klo hånd ved det stikke sværdet  igennem formen. Jeg glæder mig over at selv en simpel ide kan være en stor succes, det føltes godt at det ikke altid behøves at gøres noget kæmpe stort ud af det.

Anders tog med mig hjem fra børnehaven efter vi havde spist frugt og vi brugte eftermiddagen på at gøre klar til fødselsdagsgæster, vi bagte kage og pyntede op. I fællesskab fik vi syet flagranker og hængt dem op i loftet. Det gør det lidt ekstra hyggeligt og fint med pynt ned fra loftet.



 Børnene troede først det var kage da jeg kom gående med fadet ind på stuen



 Det er rart med et stort bord, hvor der er plads til mange

 Gave fra børnehaven og tegninger fra børnene på hans stue



Gaver fra nogle af gæsterne som var med til at fejre ham i løbet af weekenden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar