torsdag den 3. marts 2016

Mad inspiration og noget om madpakker



Jeg har fået lyst til at bage igen og formiddagene i mens Anders er i børnehave bliver derfor brugt i køkkenent. Han startede i tirsdags og indtil videre er han afsted fra kl 8- 12 hver dag. Vi prøver med en stille opstart og jeg glad for at jeg først skal på arbejde engang i næste uge.

Jeg har fornyligt tilmeldt mig som fast læser på Valdemarsro. Der er mange spændende opskrifter og en hyggelig stemning på bloggen.  I dag blev opskriften på pizzasnegle afprøvet. Jeg har brugt to forskellige deje, den ene er med rugmel og den anden blev en blanding af ølandshvede, hvedemel og durum.

Derudover har jeg fundet opskrifter på bloggen jeg gerne vil lave ostebrød,  kylling med cornflakes, squash frikadeller og kyllinge sharwarma. Der er også inspiration til lækre mellemmåltider fx. sund chokolade smoothie, kanelbrød, cookies med sortebønner og chokolade eller grøn juice med kiwi.

Jeg er søger efter ideer til hvad Anders kan have med på madpakken i stedet for rugbrødsmadder. Børnehave start betyder også en hverdag med madpakker hver dag og det er noget der kommer til at være hverdag for ham mange år frem. Vi er nød til at forsøge med nogle forskellige ting hen ad vejen og så hvad der hitter hos ham. Hans første kommentar til pizzasneglene var ad. Men jeg tror han havde forventet kanelsnegle, han spurte om det var snegle med chokolade. Jeg vil også være blevet lidt skuffet hvis jeg havde regnet med chokolade og fandt ud af at det i stedet var oksekød.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar