torsdag den 17. marts 2016

Hip hurra for Anders - 1,2.. 3 år i dag


I dag fredag er en stor dag for Anders har fødselsdag. Tænk at det allerede er 3 år siden han kom til verden og blev en del af vores liv. Det er dejligt at tænke på at jeg har mor så længe og hvor heldigt at jeg kan sige at jeg er mor til Anders.

Han bringer alle slags følelser frem i mig. De små øjeblikke hvor han får mig til at stoppe op og nyde øjeblikket, hans små historier der med tiden bliver længere og mere detaljeret. Hans udtryk og måde at sige ting på, jeg kan ind imellem sagtens høre hvor han har dem fra, nemlig mig selv.
Han kan være kærlig og omsorgsfuld, det sødeste lille væsen. Han er der også når hans søster har brug for hjælp.
Nogle gange er jeg i tvivl om han rent faktisk har problemer med hørelsen, han er god til at sige "hvad sagde du" når jeg fortæller noget til ham, hvilket gør at jeg siger det samme 3, 4 eller 5 gange før han forstår det. Jeg kunne skrive mange linier om vores dejlige dreng Anders, men kan alle forældre ikke det om deres eget barn og alligevel er det så svært at beskrive ham med ord, han skal opleves.

3 år og...
- Vild med køretøjer gravemaskiner, traktorer og biler med blå blink.
- Alle sutterne har han sendt til julemanden og i stedet fik han en  Brandmand Sam redningsstation.
- Vild med lakrids og får gerne lakrids pulver på yoghurten.
- Sover godt i smørhullet i vores seng, han bliver puttet i egen seng men kommer også listende midt på natten.
- God til at huske ting.
- Kender og kan huske mange sange. En dag forsøgte han at synge med på en Suspekt sang, så det høre vi ikke mere. De ord behøves han ikke lærer endnu.
- Forsøger sig også gerne på engelske ord, russisk eller tysk, han finder mange mærkelige videoer på Youtube.
- Sko og strømper skal sidde rigtigt ellers kan alt andet være lige meget.
- En vandhund, han elsker at sidde længe i hans badekar, stikker gerne hovedet ind under bruseren og tør selv hoppe i fra kanten af bassinet i svømmehallen.

Det har været svært at finde på fødselsdagsgaver til ham, legetøj har han meget af og der er også skrevet lidt forskelligt på ønskesedlen der er sendt videre til familien. Jeg vil gerne give ham tøj men synes alligevel at det gerne må være noget andet. Det endte med at gaverne først blev købt i går og en spontan gave ide blev det til en bærbar Cd afspiller med mikrofon, en Åh abe cd, et par sko og en cykelhjelm.

Hip hurra

Han er en heldig dreng hele weekende står på fødselsdagsfejring, i dag i børnehave hvor han skal dele frugt ud, familie besøg i aften. Familie besøg i morgen og igen på søndag. Anders har bestilt kage med lakrids og jeg har bestemt resten.


Rigtig god weekend


Billeder af Anders har jeg nok af på computeren, fra han blev født og indtil 2,5 år opdelt efter måneder. I anledningen af hans fødselsdag har jeg været i arkiverne og fundet lidt billeder frem.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar