fredag den 26. februar 2016

Tanker på en fredag - Kan du jonglere?

Jeg har her på det sidste brugt mindre tid på at sy, hækle og være kreativ noget som jeg ellers plejer at gøre en del de hverdage hvor jeg har fri. Lysten og ideerne til nye projekter er forsvundet.

I stedet bruger jeg tiden på andre ting. I sidste uge startede jeg en æblesurdej op fra Meyers bagebog, noget jeg ikke har gjort i flere år. Jeg tror faktisk det er 3-4 år siden jeg sidst prøvede den opskrift. Opskriften holder stadig og det brød jeg fik bagt smagte lige så godt som jeg huskede det.

Ind i mellem får jeg kastet mange bolde op i luften. Jeg har tænkt på hvor mange bolde kan jeg jonglerer med uden det hele falder til jorden? Der er så mange ting jeg gerne vil, men tiden er ikke altid med mig. Jeg gider ikke at jagte tiden, altid føle jeg halter bag efter. Derfor er jeg nød til at vælge og prioritere de ting jeg gerne vil. Jeg prøver ofte at finde på en plan for hvordan jeg holder balancen, hvordan jeg får mest ud at den tid jeg har, både når jeg er alene og sammen med familien. Mon jeg bliver en bedre boldjonglere med tiden? Mon det kræver hård træning? Jeg ønsker ikke at spilde tiden på det umulige, måske jeg så i stedet går glip af nuet og alt gode i livet. Jeg må være kreativ i min måde at løse opgaven på og tage det som en udfordring.

Igennem livet bliver nogle af boldene skiftet ud, nogen falder til jorden, triller væk og bliver glemt. Andre taber luften og skal bare have lidt ny luft før de igen er klar til at blive kastet rundt med.

I dag har været en god dag indtil videre. Jeg været til frisør, jeg elsker at sidde i stole og bare kigge på imens frisøren klipper mit hår. På vej hjem cyklede jeg forbi blomsterbutikken, købte en blomst til mig selv. En blomst bare fordi det er fredag og solen skinner. Jeg har også brugt tid på at bage boller, cookies og banankage. Jeg har har nattevagt i dag og derefter 1 uges ferie, noget jeg glæder mig til. Jeg håber på at marts måned bliver god, jeg har kun 4 vagter i løbet af hele måneden og håber dermed på at der bliver mere tid til familien og at gøre de ting der gør mig glad. Tid at træne og blive en bedre jonglør.


Rigtig god weekend 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar