mandag den 4. januar 2016

Ideer - 2016 et kreativt år



Todo liste, nye projekter eller huskeliste, jeg ved ikke helt hvad jeg skal kalde denne lange liste jeg har fået skrevet mig. Jeg har mange kreative ideer med ting jeg gerne vi lave på et tidspunkt. Nogle ideer dukker op på det forkerte tidspunkt, de holder mig vågen om aftenen, ja faktisk langt ud på natten. Jeg ligger og forestiller mig hvordan det skal syes, hvad stof der skal bruges og hvordan det færdige resultat kommer til at se ud. En ide bliver bliver til flere og det er sådan at jeg er kommet frem til at jeg bliver nød til at skrive mine ideer ned.

Jeg ved at nogle ideer måske aldrig bliver til noget og andre har været langt tid undervejs. Nogle ideer har jeg har svært ved at slippe helt og de skal føres ud i livet en dag.

Jeg har ingen deadline på hvornår tingene skal være færdig, et nyt år er begyndt og måske 2016 er året hvor jeg når listen igennem. Jeg tænker at jeg i løbet af året vil opdatere listen og så gøre status hvad jeg har nået. Der kommer sikkert også nye ideer til løbende, jeg er ikke altid den bedste til at holde mig til planen der er lagt. Jeg laver kreative ting fordi jeg har lyst og fordi det betyder noget for mig at have gang i kreative sysler. 




Har du også hovedet fuld af ideer, ideer som du gerne vil dele med andre. Det kunne være sjovt og inspirerende at læse om andres kreative ideer og tanker og om man har lagt en plan for 2016. Hvordan gør i? Er i spontane eller planlæggere? 


Sy projekter
Bloomers - opskrift 
Tildekjole - opskrift fra Yarnfreak 
Tullebukser i leostof evt med flæse 
Tullebukser i cowboystof med stræk og blomstret foer. Rib linning og ved benene

Sky pude i lyst gråmeleret Jersey 
Rund pude med øre, arme og ben
Nederdel i jersey eller isoli, 1/2 sol, bred linning

Bæltetaske 
Rund puf - fyldes med krøyerkugler

Fastelavnstøj til børnene
Supermands kappe til Anders 
Klæd ud tøj til børnene
Vimpelranke 

Hækle 
Kålorm a
f bolde og perler
Flodhest - gøres færdig 
Vinkelsjal- gøres færdig
Kanin med seler
Tæppe til dukkerne
Bloomers - Lutterløkker 2
Vest - Lutterløkker 2

Udstyr til dukkerne
Sengetøj med kaninører
Dukkelift 
Sovepose
Pusletaske til dukkevognen 


Perleuro med heste, Hello Kitty, My Little pony, dyr eller traktor 

Papirklip
- ABC plakat
- Forskellige dyr laves med cirkel standser
- Uro til børneværelset eller stuen 
- Fødsesldagpynt, ranker til loftet
- Fastelavnspynt
- Påskepynt

Elefant af papmache - ide fra CChobby 
 
String art 



Jeg pinnet en del ideer på Pinterest. Alle mine kan du finde her måske det også kan inspirerer dig

Jeanet har lavet en todo liste over kommende hækleprojekter den kan i se her.

Hvis du har en liste du gerne vil dele, så send mig et link så ligger jeg det gerne ind i indlægget her.

2 kommentarer:

  1. Du har godt nok mange spændende kreative projekter, dem skal jeg nok følge lidt på afstand :-)
    Jeg har selv gang i at være kreativ med alle mine materiale rester.
    Ønsker du og familien en rigtig dejlig weekend i det smukke vintervejr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med at bruge af sine rester er ikke noget dum ide, jeg er også ved at nå der til at det må være målet at få brugt noget af det jeg allerede har inden der bliver købt nyt.

      Slet