tirsdag den 24. november 2015

Julepynt # 1



En hæklet mistelten og mit første forsøg på at stive garn med sukkervand. Heldigvis blev resultatet godt og den færdige mistelten er nu pakket ind og klar til at blive givet væk i gave. 

Sukkervandsblanding 
1/2 del sukker 
1/2 del vand
Vand og sukker bringes i kog, når sukkeret er opløst kom jeg rankerne i en ad gangen.
Rørte lidt rundt, løftede den så op igen lod den dryppe lidt af før den blev lagt på et viskestykke. 
Alle bladene blev glattet ud og de fik lov til at tørre. Efter nogle timer fjernede jeg bladene fra viskestykket og lod dem tørre videre på en plastik bakke. 
De lå i et par dage før jeg kiggede til dem igen, helt stive og klar til at blive samlet i et bundt.

Jeg har ikke rigtig fundet noget der kunne ligne bær så denne mistelten forbliver neutral ud perler eller glimmerkugler. Da jeg stod og pakkede den ind fik jeg lyst til at sprøjte den med glimmer, men det har jeg ikke på lager. Det var måske også heldigt nok for modtageren. 

Hækleinfo
Garn: bomuldgarn fra Søstrene grene
Nål: 3
Garnforbrug: Ca 1/2 nøgle til 5 ranker
Opskrift; diagram fundet hos L.linders på instragram 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar