onsdag den 28. oktober 2015

Ideer er der nok af - to-do liste

Ideer er der nok af og jeg er kommet frem til at det måske vil være en fordel at lave en form for plan over hvilke ting jeg gerne vil nå hvornår. Listen er fyldt med ting jeg gerne vil nå i år, julestemning og jeg har lyst til at give hjemmelavede gaver i år. Jeg overvejer endda om andre end mine børn skulle have fornøjelsen af en adventskalender fra mig. Jeg har ingen stress og ønsker ikke at det skal blive travl jul med at for meget af se til. Indtil videre vælger jeg at tro på at jeg stadig har god tid til tingene, hvis bare bruger tiden rigtigt.
Jeg har fx allerede sendt ud til vores familier at vi gerne vil have deres ønskesedler i denne måned. På den måde kan vi måske finde gaverne på tilbud i løbet af november, der er tid til at netshoppe og forhåbenligt nå at komme i butikkerne inden jule mylder i december, for det er jeg ikke specielt god til. Der går alt for meget tid med at stå i kø i butikkerne og julestress det gider jeg ikke.

Jeg er spændt på hvor meget af det jeg når. Indtil videre glæder jeg mig over alle de kreative ideer som jeg har og håber at de hjemmelavede ting bliver en stor del af julen 2015.

To-do liste

Hækle vinkelsjal - mangler at vælge farver og garn
Hækle kanin - ny opskrift 
Hækle julekjole
Hækle Thilde kjole

Juletøj til børnene:
Hækle julekjole
Hækle seler og butterfly
Sy nissehuer i jerseystof - en ide jeg er nød til at afprøve
Sy bloomers - ny opskrift købt på kreamesse

Sy weekendtaske - med læder detaljer 
Sy forklæde - 
Sy ipad etui - gave
Sy shopping net - gave
Sy bukser efter nyt mønster fra Minikrea til Anders
Sy puder, stof med splash effekt- gave
Sy sækkestol
Sy penalhus - gave

Lave pakkekalender 
Male på porcelæn med børnene - gave
Lave boljser og bage julekager 
Ranker med snefnug
Personlig julepynt til minde om julen 2015

Julekort til familie og venner - billede collage af børnene 
Fotobog til Anders med billeder fra året der er gået


4 kommentarer:

  1. Hvor er det mange spændende ting, du har på listen, Line. Kan du ik skynde dig at få dem lavet ;-) Der er flere jeg er nysgerrig på. Jeg har også en to do liste men det blir ik til meget pt. Så det er en to-do uden deadline...

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at listen lyder spændende, håber at jeg kan leve om til dine forventninger :)

      Slet
  2. Det er så en sej en to do liste. Den med personlig julepynt er jeg med på. Hvert år de sidste maaaaange år har vi lavet noget nyt til juletræet og det er sand fryd, at pakke det ud og hænge det på.
    (De små børnehænder, der i en fjern fortid er tegnet op, klippet ud i karton, sat snor i og pjasket til med glimmerlim kan give deciderede nostalgiske jule-tårer i øjnene)
    I år vil jeg hygge mig og mine gennem hele julen og optakten til den. Det betyder bl.a. at så mange julegaver som jeg kan slippe af sted med bliver købt via kanalerne i Cyperspace. Jeg vælger altid den kø, hvor en eller anden oppe foran skal have pakket 150 gaver ind individuelt og det er altså ikke my type of julehygge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Det lyder til at vi har samme held hvad angår at vælge den rigtige kø. Jeg vil hellere have gaverne bragt til døren af posten :)

      Slet