onsdag den 28. oktober 2015

Hæklet cardigan


Der er så mange kreaprojekter jeg gerne vil i gang med mit hoved er fyldt med ideer og mange af dem vil jeg gerne nå inden jul. Jeg forsøger at få nogle af ideerne ført ud i livet. En af projekterne er en julekjole til min datter. Jeg har flere gange luret på den hæklede kjole fra Familie journalen og hver gang jeg har googlet hæklet babykjole er Trines udgave af kjole dukket op. Så nu har jeg selv været i gang med at hækle kjolen.

Jeg har taget udgangspunkt i opskriftens str 12-18 måneder, hæklet på nål 3,5 i bomuldsgarn fra Søstrene Grene. Undervejs blev jeg i tvivl om størrelsen, selvom jeg prøvede den på Katrine undervejs var jeg ikke helt tilfreds, den er lidt lille i det og kan næsten ikke lukkes. Derfor valgte jeg at stoppe før det blev til en kjole, i stedet kan den bruges som vest/cardigan ud over en body og åbning foran i stedet. Jeg er vild med ærmerne og bærestykket på kjolen.

Jeg giver ikke op og er nu i gang igen med en ny kjole på nål 4 i stedet og jeg har slået lidt ekstra masker op i starten så den forhåbenligt kommer til at kunne lukkes om maven på hende.

Desværre kommer farven slet ikke til sin ret på billederne, den er meget mere pink i virkeligheden.



1 kommentar: