mandag den 14. september 2015

Riskaniner og lange ører


I weekenden fejrede vi kusinens 1 års fødselsdag og en del af gaven til hende var hjemmelavet. Kaninerne her har jeg længe gerne ville prøve at lave og 1 års fødselsdag så jeg som den perfekte mulighed for at prøve det af.

Jeg købte 5 stykker stof af 30 cm og det kan blive til en del risposer, samt andre små syprojekter. Det var lidt svært at vælge stof, jeg synes der er så mange fine mønstre at vælge i mellem. 
De første 3-4 kaniner blev ikke helt tilfredstillende men derefter gik det nemmere med at få syet pæne øre og at sy dem sammen. Putteposen er nem at sy og er super sød synes jeg. Jeg syede også almindelige risposer, hjemme hos os hedder de poser Fido. 

Jeg har syet risposer og en puttepose til kusinen og det samme til mine egne børn. Katrine er begejstret på risposerne og forsøger ivrigt at samle alle poserne op på en gang. Anders øver sig i at kaste med risposerne og vi har brugt Bobles dyrene som skydeskive. De firkantede risposer hedder Fido'er herhjemme og er gode til at øve balancetræning med, holde posen på hovedet eller gå rundt med den på foden. 
Et hyggeligt syprojekt som skaber glæde hos børn i forskellige aldersgrupper. 

Opskriften er fra Den kreative sky
Stof fra Stof2000
Fyld Hamaperler eller grødris
Bånd fra Søstrene grene
Øjne og næse er tegnet på med en Poscatusch










Ingen kommentarer:

Send en kommentar