søndag den 20. september 2015

Bordpynt - røde roser



Jeg har igen fået brugt noget af mit røde garn udover mariehønen fra den anden dag, det er ellers sjældent jeg hækler noget i den farve. 
Roserne skal bruges som bordpynt, noget jeg har sagt ja til at lave for en kollega. Jeg startede ud med at hækle efter opskriften fra Garngrammatik men undervejs har jeg justeret lidt.

Jeg er startet ud med 45 luftmasker i stedet for 35, de sidste 4-5 kronblade har jeg kun lave 3 stangmasker i hver trekant i stedet for 5. Ingen af roserne er helt ens. Jeg er spændt på hvordan de kommer til at se ud på bordene, de skal mikses sammen med strikkede roser.  

Hækle info

Bomuldsgarn 
Hæklet med 1 tråd - nål 2,5 
Dobbeltråd - nål 3,5 og  4 
3 tråde - nål 5

Roserne vejer næsten 150 g, så jeg tror der ca skal bruges to nøgler rød og et nøgle råhvid til 12 blandede roser. Nogle af dem er to farvet da jeg løb tør for den ene røde farve.







1 kommentar:

  1. Hej :)
    Har du en opskrift på det blad, du har lavet?

    SvarSlet