fredag den 7. august 2015

Stjerner , stjerner, stjerner.


Stjerner, prikker eller striber det bliver jeg aldrig rigtig træt af og er sødt til børnetøj.
Denne stjernebluse skulle have været til min søn men noget gik galt i enten klippe eller sydelen. Derfor blev det ikke en str 98 som planlagt. Heldigvis kender jeg en dreng som bruger en størrelse mindre i tøj. Den er sendt med posten og jeg håber at den passer ham. Moren er vild med stjerner så mon ikke de nok skal få den brugt.

Jeg er ikke helt tilfreds med oplægningen på nogle af de andre bluser jeg har syet, kanten krøller og ofte vender syningen ud af. Derfor har jeg på denne bluse prøvet at ligge op med overlockeren og derefter syet den fast med lige søm på symaskinen. Jeg tror det er samme måde Line med bloggen Karh kreationer skriver om her. Det fungere ret fint og giver en pæn afslutning, hvis jeg fremover vil bruge den slags oplægning skal jeg nok huske at ligge et par cm til i længden da der bruges ekstra stof til det.

Jeg elsker de små detaljer man kan sy til allersidst fx. stikning langs hals ribben. Det sidste finish og prikken over i'et synes jeg.








1 kommentar:

  1. Det er en lækker detalje i ærmet også :-) Tak for linket. Jeg afslutter så meget som muligt m ribkant for at undgå symaskinen i jersey. Det gir sjældent et pænt resultat

    SvarSlet