tirsdag den 25. august 2015

Puslebokse # 1


Når jeg bliver begejstret for en ting kan jeg sjældent nøjes med at prøve det af en gang. Sådan var det da jeg begyndte at sy tasker, det blev til mange tasker dels for at finde den rigtige størrelse på taskerne og men med tiden blev jeg bedre til at sy dem. Pænere afslutninger og små fine detaljer. Nu holder jeg pause fra taske syning og at sy børnetøj i stedet har jeg nu gang i at sy puslebokse, cafepusletaske eller hvad de nu bliver kaldt rundt omkring.
I går var jeg på veninde besøg i Odense og symaskinen var med. Det blev til en ret produktiv dag og endda også selv om vi havde en pause midt i det hele hvor vi både var i Stof og stil og hentede vi min venindes datter hjem fra dagpleje.

Jeg nåede at sy 4 puslebokse og da jeg kom hjem var huset tom, manden og børnene var hos mine forældre for at spise aftensmad. Så jeg gik i gang med en boks mere.
7 bokse blev det til og indtil videre må i nøjes med at se den ene her.

Jeg efterlyste på IG mål på den bedste strørrelse boks, en tippede mig om 37x50 og en anden 35x55, jeg har skåret stof i 38x50 og brugt 40 cm lynlåse som så bliver klippet til i hver ende.
Hjørnene er syet ved 5 cm og det giver en okay størrelse, den kan rumme det i ser på billede 4.

Planen med alle boksene er at de skal sælges i en lokal butik som hedder Det kreative hjørne, de tager ting i kommision og synes at de kunne være fine at prøve at sælge. Målet er derfor 10-13 bokse før jeg indlevere dem der.

Jeg gør mig umage og håber der er salg i dem. Jeg hygger mig med at sy dem, øver mig i at sætte farver sammen og er vild med pippingbånd langs lynlåsen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar