tirsdag den 11. august 2015

Lidt om mit kreative barn og mine tanker på en tirsdag


I går var børnene og mig på tur. Vi var på udkig efter opbevaringskasser til børneværelserne men derudover købte jeg en kasse i Søstrene grene. Den skal bruges til minder fra Katrines første år. 
Anders har også en kasse med minder fra det første år, i kan se lidt af hvad den gemmer på her.

Her til morgen slæbte Anders af sted med den ind i vores soveværelse, hvor jeg også har min sy plads. Jeg fulgte ikke efter da vi faktisk var på vej af sted i børnehave. Han snakkede om at der skulle sager i den, jeg tænkte ikke videre over det. 
Da jeg kom hjem fra dagpleje og efter at have afleveret begge børn der nede, var jeg på oprydningsrunde rundt i huset og kom jeg forbi æsken i soveværelset. Og ja han havde fundet nogle sager at putte i den. Han havde bare tømt en anden kasse jeg har stående med lynlåse og bånd. Skøre dreng. 

I dag er første dag helt alene hjemme. Vi startede indkøring med Katrine i sidste uge og det er bare gået super godt, hun er også heldig at have sin storebror med sig, så i den her uge er de begge af sted fra ca 9-15 hver dag.

Med dem af sted i dagpleje har jeg nogle uger før jeg igen starter på arbejde. Jeg kan mærke at jeg lige skal vænne mig til at være selv. Jeg havde planer om at se Go Morgen Dk, slappe af på sofaen og måske ta en lur. Efter 1 time begyndte jeg at blive raskløs, Instagram, blogs og facebook var tjekket igennem lidt for mange gange. Så det blev til lidt oprydning, tegne nye sy-mønstre af og forberede aftensmaden. Luksus problem ikke helt at vide hvad jeg skal give mig til. Jeg tror jeg må bruge tiden indtil de skal hentes på at lave lister over ting jeg kan lave, både de praktiske, de sjove og de lidt mere fornuftige ting. Ellers tror jeg nemt at dagene kommer til at gå med ingenting og det er jeg ikke så god til længere. Det er spild af tid. 











2 kommentarer:

  1. Sikke sødt han synes lynlåsene skulle i:) Nyd dine alene uger:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal gøre mit bedste og tror næsten at symaskine får lidt at arbejde med de næste par uger :)

      Slet