tirsdag den 18. august 2015

Katrines mindekasse


I går brugte jeg formiddagen på at rydde op, men der gik kun kort tid før jeg udsatte det. I stedet gav jeg mig til at kigge på de ting jeg har gemt fra Katrines første tid bl.a scanningsbilleder, sygehus hatten og nogle sæt tøj. Puh hvor tiden går hurtigt og efter at hun er startet i dagpleje er det som om at den første tid er rykket et styk længere væk. Jeg synes hurtigt man glemmer hvor små de har været. 

Jeg har dog ikke taget mig mod til at læse fødselsjournal endnu, heller ikke den fra dengang jeg fødte Anders. Jeg er ikke skæmt af fødslerne og det har begge gange været gode forløb selvom det er endt i kejsersnit begge gange. Men lysten til at læse om det er der ikke, mon det kommer en dag? Jeg snakkede med min mand om det og jokede lidt med at det måske kommer når de engang flytter hjemmefra, at jeg der får brug for at huske tilbage til dengang de blev født. 

Jeg har lagt sedler ved de forskellige ting så hun kan læse lidt om hvorfor det er gemt. 
Magasinet Vores børn og bogen fra lægen er lagt ved da jeg tror det kunne være sjovt engang i fremtiden at læse om hvordan "reglerne" eller normen var dengang. 

Sammen med kassen følger også barnets bog og mine egne notater fra deres første år. Næste projekt bliver at få lavet nogle fotobøger med billeder af dem, ideen er der men den har jeg gået med længe, det virker bare lidt uoverskueligt at udvælge billeder og få sat dem pænt op.



2 kommentarer:

  1. Ih, hvor fint altså :) Må jeg godt 'stjæle' din fantastiske ide? :)

    SvarSlet
  2. Ja da. Jeg håber det kommer til at betyde noget for børnene når de bliver større.

    SvarSlet