torsdag den 13. august 2015

Hr skildpadde kan nu endelig se noget


Da vi var i sommerhus i uge 29 havde jeg garn og hæklenål med og efter at ha set skildpadden i mange versioner i en gruppe på facebook blev jeg nød til at hækle en selv. Den er nem at hækle og jeg fik hæklet det meste i løbet af den uge, men øjnene kom først på i tirsdags. Jeg er sjældent god til at få hæklet øjne og få monteret det sidste. Mine børn har også nået at lege med den inden den blev færdig. Jeg synes den er ret sød og man kan sætte farver sammen på mange forskellige måder. 


Opskriften stammer her fra.

Hæklet i dobbeltgarn fra Søstrene Grene og Mayflower.
-  Jeg kunne ikke helt ud fra opskriften se om den skal hækles med 1 eller 2 tråde.
 Hæklet på nål 3,5
- for at sikre mig at den bliver helt tæt





6 kommentarer:

  1. Ih, hvor er den fin. Farverne er så skønne:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg brugte også en del tid på at overveje farverne

      Slet
  2. Den er simpelthen så sød :-)
    Godt håndarbejde :-)
    Aften hilsner herfra.

    SvarSlet
  3. Den er virkelig sød! Kender godt det med, at montering og færdiggørelse kan trække ud - men jeg bliver altid så glad, når jeg endelig får det gjort:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte jeg har det på samme måde som dig.

      Slet