søndag den 30. august 2015

Hjemmesyet gave til en teenager



Min mands niece bliver 13 år i dag og hun ytrede ønske om at hun ønskede sig en taske til når hun skal på overnatning hos veninderne. Det tog jeg til mig. Huskede noget om at hun synes dødninge hoveder og skeletter er seje. Den slags stof havde jeg ikke lige på lager, efterlyste stof i en gruppe på facebook og jeg havde heldet med mig, Karina som har webshoppen Stofbiksen havde et stykke stof liggende jeg kunne købe. Jeg sendte et billedet til niecen og spurte uden at nævne hvad det var til om hun kunne lide det. Det blev godtkendt og er nu syet om til en taske.

Jeg håber at tasken falder i god jord. Den er sendt med posten, da vi ikke kan være med til at fejre hende på dagen. Resten af hendes gave må i se senere når vi har været til fest. Jeg krydser og håber på at hun kan lide den. Selv er jeg ret vild med taskens form.

Mønstret er fra Stof og stil, dog i en forenklet udgave, uden inderlomme og stropperne går ikke hele vejen rundt om tasken. Den er uden lang skulderstrop men kan sagtens bæres over den ene skulder.
Lynlåsen er en tovejs lynlås i stedet for to mindre som der står i opskriften.

Jeg drømmer selv om en taske efter samme mønstre, læder i hjørnerne kunne være en flot detaljer. Men overvejer også om man kan lade stoffet gå hele vejen hen langs siden på tasken i stedet for at det kun er omkring hjørnerne, jeg tror det kunne blive en flot kontrast.




















1 kommentar:

  1. Fedt stof! Jeg er sikker på, den nok skal falde i god jord!

    SvarSlet