tirsdag den 4. august 2015

Buksedragt - retro?



Den her bog var måske ikke helt hvad jeg havde regnet med da jeg klikkede den hjem på biblioteket. Man kan nok kalde den lidt retro agtig ihvertfald i forhold til hvordan tøjet gerne skal se ud i dag. Med lidt nærmere kig på opskrifterne og modellerne blev jeg alligevel fristet til at prøve at sy noget fra bogen. Det er billedet under her jeg faldt for.


Dragten har været sjovt at sy og skønt med lidt nye udfordringer. Det er dejligt at sy i faststof igen. Da jeg gik i gang havde jeg svært ved at slippe den igen, men pga symaskinen står i vores soveværelse og manden gerne ville sove måtte jeg stoppe. Det var lidt svært at slippe det den dag.

Dragten er en størrelse 80, stoffet er en rest fra Stof og Stil. Jeg har noget andet stof liggende som jeg også tror kunne blive en flot dragt men kunne ikke nænne at klippe i det hvis det nu ikke blev som jeg forventede. Derfor var denne dragt tænkt som en prøve model, alligevel er resultatet blevet super flot, jeg er stolt over detaljerne på dragten.

Jeg har ikke prøvet den på min datter endnu, den mangler knapper i ryggen. Er spændt på hvordan den sidder på hende. Ellers må jeg prøve at justere mønstret lidt i bredden så den ikke poser helt så meget.










2 kommentarer: