søndag den 2. august 2015

At tælle til 20, 40 eller 80

Jeg har tænkt, regnet og talt sammen. Her er hvad jeg er kommet frem til. 

For 80 uger siden begyndte jeg på job efter endt barsel med mit første barn Anders. 

For 60 uger siden fandt jeg ud af at jeg var gravid igen.

For over 40 uger siden sagde jeg farvel til kollegaer og god dag til barsel.

Jeg nåede at gravid i 20 uger før vi opdagede det.

Nu er det 40 uger siden Katrine kom til verdenen.

Jeg tager gerne 60 uger mere på barsel, men med lidt ændringer og krav. Barselsdagpenge er ikke så spændende som en rigtig løn. 

De næste 80 uger bliver mit arbejde igen at passe mit arbejde men også at passe min famile og vores fælles hverdag. 

Jeg tæller stadig uger når det gælder Katrines alder. Men ellers må jeg nok indse at mine barselsdage er talte. Ja, måske skal jeg bare begynde at tælle år. Tælle hvor mange år jeg skal gå på arbejde. Det ku godt nærme sig de 40. Puh 

Stod det til mig tæller jeg kun til 80 måneder før mit arbejde igen bliver skiftet ud med barsel og hjemmekontor. Det kræver først det at manden og jeg er enige. 

Tror i stedet jeg stopper med at regne på fremtiden, men glæder jeg mig over fortiden og lever i nutiden. Det er den bedste tid man har. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar