torsdag den 2. juli 2015

Tankerne flyver og barselsboblen brister snart

Bloggen er blevet fordret godt i juni med kreative indlæg, lysten til at blogge er større end den tidligere har været. Jeg kan mærke at mit overskud er blevet større det sidste stykke tid og vigtigt er at min energi er på vej tilbage. Jeg nyder det. Må nok indse at man ikke kan alt det man gerne vil imens man har et spædbarn. Amning og afbrudt nattesøvn gør nok mere ved kroppen end jeg lige havde forestillet mig. Det kan være svært at acceptere.
I den første tid som mor følte jeg hele tiden jeg var bag ud. Mange af de ting jeg gerne ville nå blev sjældent ført ud i livet. Prøvede at forklare min mand mine tanker og frustrationer på denne måde. Forstil dig på arbejdet at du får tre opgaver men at du altid kun får løst max 2 af dem. Lysten til at nå det hele er der, men du bliver ofte afbrudt midt i det eller glemmer igen hvad det nu var du skulle nå. Man føler man er bagud med tid hele tiden. 
Det går heldigvis over igen. Jeg synes de tydelige ændringer har været omkring 3, 6 og så igen her omkring 8 måneder. Det er ofte først når de lidt sejere perioder er overstået at man ligger mærke til det man har været igennem.

Jeg har nydt min barsel hele vejen igennem og sætter stor pris på den. Nu er der kun en måned til at min datter skal starte i dagpleje og ca 2 måneder til jeg skal tilbage på jobbet. Det er med at nyde tiden, leve i nuet og glæde sig over de små ting i hverdagen. Jeg suger til mig af alt det der er omkring mig. Denne barsel har givet mig rigtig meget, det at være mor til to men jeg synes også jeg har udviklet mig meget personligt. Det føles lidt vildt ind imellem. Tænk at jeg er nået her til. Det havde jeg aldrig forestillet mig.. Man lærer igennem hele livet, det ved jeg godt at man siger men alligevel synes jeg der er sket så meget det sidste 3/4 år. Wauw. Jeg er vild med.

Barslen har givet mig tid til at tænke, tid til at rydde op og tid til at omprioritere nogle ting. Tid til at stoppe op og gøre status som nu hvor jeg har forsøgt mig med at få skrevet tankerne ned.

At min sidste del af barslen bliver krydret med sol og sommer er fantastisk.

Snart bliver der pustet mere luft i barselsboblen, så den springer, udenfor venter en ny hverdag for mig og min familie. Jeg har fået fyldt godt op i min personlige rygsæk og jeg er klar til et nyt kapitel i livet. Føler at jeg er mig selv i en ny udgave. I slutningen af første barsel frygtede jeg lidt hverdagen, dennegang er det noget andet og jeg føler mig mere klar til opgaven.

Barsel er måske i virkeligheden lidt noget mærkeligt noget?




4 kommentarer:

  1. Ja, barsel er noget mærkeligt noget. Jeg havde 3 måneder med prinsessepigen. Vi boede i London og i England laver du aftalen direkte med jobbet. Det var nu ok, da jeg arbejdede med børn og derfor kunne tage hende med på job hverdag, da barslen var slut:) Nyde de sidste par måneder i barselsboblen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Puh 3 måneder lyder ikke af meget, her har jeg været i tvivl om hun skulle starte i dagpleje som 9 eller 10 måneders. Det ender med 9 måneder da hun skal gå samme sted som storebror. Heldigt at du har haft mulighed for at have hende på arbejde.

      Slet
  2. Det er spændende at læse dine tanker. Jeg har desværre ikke haft mulighed til at stanse, rydde op og få tingene på plads i hovedet. For mig var det andre ting i mit liv, der gjorde det muligt for mig. Men dejligt at læse dine tanker. Håber at det nye kapitel i dit liv vil virke lige så godt som barsel. God sommer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtig glad for at du gider at læse dem. Jeg synes alle burde have tiden til at stoppe op for at få ryddet op og revurderet livet. Tror bare sjældent man har tid til det i hverdagen.

      Slet