tirsdag den 28. juli 2015

Stjerner og de små detaljer


Bunken med stof er høj og mit hoved er fuld af ideer. Jeg har så mange ideer i hovedet at jeg igår var nød til at skrive dem ned for at holde styr på dem. Nogen der kender til det? Listen er lang over ting jeg gerne vil sy og i et forsøg på ikke at glemme nogle af de gode i ideer blev gemt på papir. Derudover har jeg noter på min telefon med kreative ideer og læserlisten på computeren er også fyldt med links til opskrifter andre skønne ting jeg gerne vil lave. Der er altid noget at gå i gang med når der er tid til det. 

Det er dejligt at jeg har mappen med klippede mønstre, det gjorde det dejligt nemt at klippe til flere stykker tøj på en gang. 2 bluser, body og en heldragt. Godt forberedt satte jeg mig ved maskinerne, først fik jeg syet det jeg kunne på overlockeren og derefter symaskinen for sy de pæne afslutninger og  lave lækre detaljer. 

Jeg har prøvet at sy med tvillingenål for første gang. Monteringen af nålen gik nemt nok og med lidt hjælp fra gruppen Nåleøjet på FB fik jeg bekræftet at nålen syede som den skulle. Derefter gik jeg straks i gang med at afprøve den. Den skal jeg nok blive glad for. 

Bluserne til min dreng er færdige, den ene har været på i dag og er allerede lagt til vask, den anden kan i se her. Da jeg fik Anders til at prøve den, siger han selv "mor ta billede?"  

Har i også gode erfaringer med tvillingenål eller gode tips i vil dele med mig? Jeg skal lige finde ud af hvordan hals og ærmehuller skal syes, hvor syningerne skal være. Jeg er forresten også begyndt at nærstudere syningerne på vores tøj, ofte når jeg står og lægger vasketøj sammen. Arbejdsskade eller en hobby der er ved at ta overhånd. Jeg ved ikke helt hvor det er på vej hen af. 


Stof fra Stof og Stil, mønster fra Otobre. 






1 kommentar: