mandag den 6. juli 2015

Iskaffe - skinny version



Jeg har ikke rigtig lært at drikke kaffe endnu, en vanilje latte eller latte macchiato kan jeg godt lide. Mindre kaffe og mere sødt. Varmen i sidste uge gør noget ved mine smagsløg og jeg fik lyst til iskaffe. Iskaffe fik jeg smag for sidste sommer da jeg var gravid og vejret var godt. 
Jeg laver kaffe sirup med brun farin og vaniljestang, det koges og køles ned, som jeg så blander med kold mælk. Ikke helt så sundt, der går altså en del sirup til en kop. 
Derfor har jeg i weekenden forsøgt mig med en ny og lidt mere kaloriefattig version. 

8 dl kogt vand blandes med 8 spsk neskaffe, hældes i isterningeposer og lægges fryseren.

1 glas:
6-8 kaffeisterninger
Skummetmælk
Isis sødetabeletter efter smag, jeg brugte 4 stk 

Blendes og serveres med det samme. Min Bamix blender gør det godt til denne drik, den knuser let isen, gør mælken let og skummende. 

Det smager fantastisk. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar