mandag den 27. juli 2015

Alle kan lære at sy..


Min mands niece på 7 år mente ikke hun kunne finde ud af at sy. Det tog jeg som en udfordring og lokkede hende til at prøve alligevel. Symaskinen på laveste hastighed, et kig i bunken af rester og afsted det gik. Hun fik hurtig smag for det og det var sjovt at sy pga de forskellige mønstre min maskine har. Jeg tegnede streger på stoffet som hun skulle sy efter, næsten som da jeg selv tog symaskinekørekort i folkeskolen. 3 timer senere blev vi enige om at hun havde syet nok.
For at stofprøverne ikke skulle gå til spilde blev de brugt til et penalhus. Hun har selv valgt farven på lynlås og foer. Godt jeg er ved at have styr på hvordan man syer en pung.

Niecen var stolt da jeg viste hende det færdige resultat og hun har sagt hun gerne kommer igen og syer hos mig en anden dag. Skønt. Samtidig har hendes storesøster lagt en bestilling ind på et penalhus og ytret ønske om at hun ønsker sig en taske til fødselsdag. Dejligt at kunne skrive nye ting på min to-do liste og jeg glæder mig til at kunne glæde andre med mine hjemmelavede ting.




2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine :-) Sikke en god ide. Det er sådan man får blod på tanden som barn til at lege med det kreative :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, det er med at præge dem tidligt.. Sådan er jeg også selv vokset op.

      Slet