mandag den 22. juni 2015

Studenterfest - Dessert og masser af chokolade


I fredags blev min søster student og samme aften fejrede familien hendes fine resultater. Jeg havde fået æret af at stå for desserten. Når det kommer til desserter er min søster og mig meget ens, vi elsker kager med masser af chokolade. Og vi kunne derfor godt blev enige om hovedingrediensen til kagerne. Chokolade og frugt var hendes krav.

Desserten bestod af 3 forskellige slags kage

Gateau Marcel - opskrift fundet her
Jeg lavede dobbelt portion og det hele blev bagt i en stor bradepande.
Jeg brugte derudover en portion til fyld på kagen.

Oreo cheesecake - Opskrift fundet her

og den sidste var en blandning af flere opskrifter.
Bunde: Drømmekage, opskrift fra Meyers kagebog, tilsat 50 g kakao
1 lag mousse: 1 portion Gateau Marcel mousse
Den blev overtrukket med chokoladeganache lavet af: 1/2 l piskefløde og 400 g chokolade.

Dertil masser af frisk frugt, en blanding af jordbær, blåbær og vindruer. Frugten stod og trak nogle timer i hyldeblomstsaft, før det hele blev serveret.

Det blev nogle lækre kager og gæsterne var vilde med dem. Min favorit var Garteau Marcel, den smager som brownie, tung og lækker smag af chokolade. Små stykker er nok. 

Vi var 33 gæster og der blev spist godt af alle kagerne. Oreokagen kunne godt have været en lille smule større ellers var der rigeligt til alle. Jeg er glad for at jeg kun lavede en af hver kage. 

Bloggen er en god måde for mig at huske på hvilke kager jeg har lavet og hvilke opskrifter jeg har brugt. Derfor deler jeg det her. Og så er jeg ret godt tilfreds med kagerne kom til at se ud. 









2 kommentarer:

  1. Uhm meget lækre kager, jeg blev helt kagesulten :-)
    Stort tillykke med din søster !
    Og en god aften herfra.

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med din søster. Jeg skal lave oreo-cheesecaken til på næste lørdag, det er et ønske fra min veninde, som skal holde dåb om søndagen. Om lørdagen skal jeg ud til festlokalet med kagerne til om søndagen, men hun synes også vi skulle have lidt kage at hygge med allerede lørdag :) kh Pia

    SvarSlet