tirsdag den 30. juni 2015

Puf til børneværelset



Jeg har længe overvejet at sy en puf eller en sækkestol til børneværelset, men jeg har været i tvivl om fyldet skulle være, skum, kugler eller dynefyld. I går tog jeg udgangspunkt i hvad jeg havde på lager, en gammel dobbeltdyne som vi ikke bruger mere og den fylder godt. Den har nu fået ny funktion.

Stof 2000 havde i sidste uge -50% på deres rester og der fik jeg en del fine rester for ca 200 kr, heriblandt et stykke lilla stof og stoffet med husene som i kan se på billederne.
Jeg har søgt lidt inspiration i nogle bøger jeg har lånt til hvordan den kunne se ud.

Puffen måler ca 65 x 70 og er 20 cm høj. Lynlåsen er lang og den går fra midt på den ene kortside, langside og slutter midt på den anden korte side. Lynlåsen har jeg købt i metermål, billigt og nemt selv at klippe til. Åbningen er stor og det er nemt at få dynen til at ligge pænt i betrækket.
Det minder lidt om en god hundepude men den bliver god som gulv til Katrines værelse og så har den været billig at lave. Så jeg har stadig de livlige krøjerkugler tilgode.








Farven er meget godt ramt i forhold til vores lilla Bobles donut

4 kommentarer:

  1. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvarSlet
  2. Den er blevet virkelig skøn. Det er egentlig en ret smart måde at opbevare ekstradynen på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig og så spare man pengene på at købe nyt fyld :)

      Slet
  3. Sikke en god ide og så med dobbeltfunktion :) både til leg og til opbevaring - tror jeg må gøre dig kunsten efter, når jeg ikke længere har sovesofaen til at opbevare ekstradyner i :) kh Pia

    SvarSlet