tirsdag den 9. juni 2015

Pixibog etui og en ny ide




Jeg søger meget inspiration på pinterest og IG lige nu for at finde nye ideer til hvad jeg kan sy. Anders er begyndt at få læst Pixibøger højt. De sidste par dage har bøgerne lagt fremme i en bunke på sofabordet. Det gør de ikke helt længere. I dag har jeg nemlig fået syet et etui til dem. Det er lidt en prøvemodel for jeg har ikke rigtig noget festligt børnestof på lager. Denne her er nok mere en voksen model i moderigtige farver.

Det gik utroligt nemt med at sy den og jeg fulgte Anjas vejledning. Jeg elsker når et projekt giver ideer til nye. Og da jeg sad og var i gang med etuiet fik jeg ideen til at sy en pung efter lidt samme princip. 

Jeg udfordrede mig selv og prøvede igen at sy en lynlås i pungen. Ideen var der, viljen var der men lynlåsen drillede og blev ikke helt som jeg havde håbet. Det er derfor kun blevet en prototype, jeg har alligevel lyst til at vise den frem, for den ser faktisk okay ud på billederne. Og stoffet er ganske pænt at se på. Jeg har her til aften fundet forskellige vejledninger til en pung ala denne på Pinterest til næste gang. 

Det forresten også en god måde at få brugt de små rester på stykkerne skal ikke være meget større end 15 x 25 cm.  










2 kommentarer: