tirsdag den 16. juni 2015

Ny maskine - mange nye ideer



For nogle uger siden, spurte jeg jer til råds angående symaskiner og brugte meget tid på at kigge på de forskellige mærker og modeller. Min mand synes dog ikke helt om ideen med at købe en ny symaskine, når den jeg har jo stadig kunne sy. Men så skete der noget. En dag i Jem og Fix stod vi overfor en stor gasgrill, som var sat ned til halv pris, noget min mand har snakket om længe. Derfra gik forhandlingerne i gang. Vi har en kuglegrill i forvejen, på sammemåde som jeg har en symaskine i forvejen. Efter seje forhandlinger og del overvejelser, endte vi med et godt resultat. Kompromiset blev et styk grill til ham og en symaskine til mig.

Min nye maskine endte med at blive en Pfaff smarter 260c, en god maskine til en fair pris( 3000 kr i Stof 2000). Den kan det som mit behov er lige nu. Den syr så meget bedre en den gamle og den larmer langt mindre end hvad jeg er vant til. Det er skønt. Det har givet mig lysten til at sy tilbage og må indrømme at hæklenålene holder sig en lang lang ferie.
Jeg har de sidste par dage kigget efter mønstre på børnetøj, nederdel i jersey til mig selv og andre projekter. Jeg piner løs på Pinterest, i kan se mine boards her. Tasken produktionen forsætter men det kunne alligevel være sjovt at sy noget andet. Brugbare ting til børnene og mig.

Tasken på billederne er syet på mit nye vidunder og jeg har leget lidt med nogle af de sømme.






2 kommentarer:

  1. Godt gået, Line ;-) Det gælder om at være vågen og se sit snit Tillykke med maskinen. Jeg glæder mig til at se hvad du får kreeret på den :-)

    SvarSlet
  2. Tak Line, det er skønt med en ordentlig maskine og jeg lover der kommer flere ting igennem maskinen

    SvarSlet