tirsdag den 23. juni 2015

Juni - Status, alt godt og blandet


Selvom juni ikke helt er slut endnu, har jeg alligevel lyst til at gøre lidt status over måneden. Jeg synes juni har været særlig skøn. Jeg kan mærke mit energi niveau har ændret sig. I en positiv retning. Barslen nydes, en mindre detalje er at jeg nu har fundet datoen for hvornår jeg starter på arbejde igen 7/9. Nogle dage skræmmer det mig at det er lige om lidt, andre tænker jeg ikke over det.

Mindstebarnet har rundet de 7 måneder, har fået 3 fine bisser og en mere er på vej. Børn tager store udviklingsspring ind imellem, noget jeg har lagt og lækker mærke til ved begge mine børn. Jeg tror også selv at jeg har gang i et udviklingsspring lige nu. Jeg ved at man lære igennem hele livet, men nogle perioder synes jeg at jeg lære meget om mig selv på kort tid. Juni har været en måned fyldt med indtryk, tanker og nye mål. På en måde en lidt særlig måned. Det ønsker jeg at huske og derfor har jeg skrevet lidt om juni måned.

I juni har jeg

- Lært at spise bønner, først bønnesalat og derefter bønnefritter, jeg er fan.
- Haft fokus på at gå 10.000 skridt hver dag
- En dag lykkedes det at gå næsten 8000 skridt før kl 10
- Spist go mad til 25 års, 90 års og 50 års fødselsdag.
- Indført "mos mandag", familien er glad for katoffelmos hver mandag
- Forsøgt at spise mere grønt, især de grønne grønsager
- Nydt godt af udvalget i køleskabsbuffeten til frokost.
- Glædet mig over at mindste barnet snart kan spise som resten af familien
- Genopdaget og nydt de danske kartofler, de smager bare af mere
- Brugt få timer på at se fjernsyn, så hellere sy, lave mad og lege med børnene.
- Bagt glutenfrie boller, nogle mere vellykket end andre.
- Besluttet mig for at sukker og lækkerier hører weekenden til.
- Opdaget at jeg ikke længere har et stort behov for Cola light, det smager ikke af mere som det gjorde en gang. Så hellere et glas saftevand eller ingenting. 
- Følt mere overskud, glæde og lyst til at være en sundere udgave af mig selv. 
- Har jeg tænkt flere gange over hvad har jeg lyst til at bruge tiden på? eller Er det her spild af tid?


Spændende hvad juli måned bringer mig og min familie i tiden der kommer.  Ønsker mere af alt det gode.

Her har i juni i billeder



Drengerøvsgryde - En ret der nemt holder to dage





For 10 kr friste blomster

Forsøger mig med hjemmetegnede mønster på tøj til børnene

Måneden hvor jeg skiftede profibillede på FB, her har i mig

Skyr, lakrids, jordbær og chokolade smager fantastisk

Bunden af Oreokagen
  
På vej ud for at stemme, nogen mere begejstret end andre 


Et godt køb, for 345 kr matriel lykke


På tur med Katrine i klapvognen, Kolding på en solrig dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar