mandag den 29. juni 2015

Et længervarende hækleprojekt - Afsluttet



Jeg kigget nogle af mine gamle bloginlæg igennem og jeg måtte langt tilbage for at finde det jeg ledte efter. Det er over 3 år siden jeg begyndte på dette tæppe, beviset for det kan i se her.
Tæppet er hæklet før jeg blev gravid med Anders, på det tidspunkt gik jeg og håbede på en positiv test, men den lod vente på sig. Da det nogle måneder senere endelig lykkedes, fandt vi ud af det var en dreng jeg ventede derefter gik det i stå med projekt tæppe. Farverne udgik også fra sortimentet, jeg havde ikke købt nok ind i første omgang.
Jeg havde planer om striberne skulle gå på tværs, men det har jeg skiftet mening omkring. Jeg skulle nok have valgt at lave det smallere fra starten af.
Nu er tæppet endelig færdigt og enderne hæftet. Tæppet måler ca 70x90 og striberne går på langs. Jeg har ikke helt besluttet mig om der skal hækles en kant.

Det er hæklet i ren bomuld og mønstret hedder muslingemønster. Jeg tænker at det passer godt som barnevognstæppe, evt i stedet for dyne nu når vejret bliver solrigt og varmt.

Dette må være det hækle projekt der har lagt i længst tid og det tog 30-45 min i weekenden at hæfte ender. Nogle gange kan det godt betale sig lige at gi det sidste for at få det færdigt, selvom det at hæfte ender ikke er en fest.




2 kommentarer:

  1. Det ser super fint ud :) Jeg har været i gang med mit juletræstæppe i 8-10 år, så kender godt til længerevarende projekter (forestil dig en flov smiley!) :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Puh det var længe. Men sejt at du stadig har det liggende, jeg tror jeg havde droppet ideen og smidt det ud/sendt til genbrug i stedet.

      Slet