onsdag den 24. juni 2015

Blade vs. blogs

Jeg har skrevet det før men jeg elsker blogland og alt den inspiration andre blogs gir mig.

Tidligere var jeg fast abbonent på fx. Boligmagasinet, Boligliv, I Form eller Fitliving. Det har været lidt på skift hvilket blad jeg har fået med posten. Med tiden er har det ændret sig, de sidste mange gange jeg har købt et blad er jeg blevet lidt skuffet. Overskifterne på forsiden fanger mig men når jeg læser artiklen inde i bladet stopper begejstringen der. Artiklerne stopper ofte lige når de er allermest spændende eller brugbare, jeg sidder tilbage med følelsen af "var det bare det?" og det har jeg betalt 60 kr for.

Når nu man tidligere har været fast kunde et sted, er det sjældent man får lov til at slippe helt for dem. Jeg har oplevet at blive ringet op af samme magasin 2- 3 gange på 14 dage. Hver gang starter de ud som om de ikke vil sælge noget, men den holder ikke. De frister og lokker med endnu et medlemsskab på netop deres blad. Før hen bed jeg på, men nu har jeg lært at sige nej. Det er sjældent de når at gøre hele deres salgstale færdig før samtalen sluttes. De starter med at spørge om begrundelser for hvorfor jeg ikke læser det mere. Mine begrundelser plejer at være at det er for dyrt, det interesse mig ikke mere eller at jeg læser blogs istedet, det er meget billigere og der er meget større inspiration at hente der. Det kan de sjældent argumentere i mod.

Jeg havde meget på hjertet i går, håber ikke mit tidligere indlæg virkede for rodet. Lysten til at dele mine tanker med jer var stor og ønsket om måske at kunne inspirere nogle af jer andre. Nogle gange er det små ting der skal til. Og ja blogs fylder kun meget i mit bloglovin feed. Bladene fylder meget i hjemmet, da jeg er samler og ikke er god til at skille mig af med dem.

Hvordan har i andre det? Blade eller blogs? Eller måske en blandning?


 Jeg er ikke god til blogindlæg uden billeder, prøvede at finde et passende billede. Det her billede blev vist på bloggen for lidt over et år siden, dengang havde jeg løbet 7,5 km til et Alt for damerne løb i Odense, men det er en helt anden historie :)

2 kommentarer:

  1. Har også tidligere købt en del interiørmagasiner, men synes at de ikke har så meget at byde på mere. Som du skriver er artiklerne ofte ret flade. Ellers har jeg også abonneret på Burda. stoppede med det da de begyndte at lave snitmønstre til børn samt have alt muligt som jeg ikke havde lyst til at læse om/ sy.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ordet flad passer faktisk meget godt til min oplevelse også. Jeg er begyndt at låne sy blade på biblioteket. Så kan jeg kigge bladene igennem og så bagefter evt bestille bladet hjem.

      Slet