søndag den 24. maj 2015

Systuen og nye projekter



Symaskinen er støvet af og overlockeren har været til service og ideer til nye sy projekter dukker op. Vores kontor er nedlagt til fordel for soveværelse, for at børnene kunne få større værelser. Derudover har vi valgt at gøre det mindste værelse til tøj opbevaring, det rart at have alt tøj samlet et sted og i samme rum som puslebordet. Det gør at kreatingene skal hentes frem når de skal bruges. Det eneste bord står i stuen. Derfor ser det sådan her ud lige for tiden. 
Indtil videre har jeg det fint med at have sy ting stående på bordet, det er på den måde nemt at gå til og fra i løbet af dagen. På lang sigt drømmer jeg om den perfekte opbevaringsløsning i stuen på væggen til højre i billedet. En form for reolsystem og gerne med bordplade, hvor jeg kan sidde med kreatingene, børnene kan tegne og manden kan sidde med sin bærbar. 

Jeg har indtil videre fået syet en lille taske. Stoffet stammer fra min datters sengerand, som var i en stor pose. Posen blev gemt og er nu syet om til en taske og en pusleboks. 
Denne taske bruger jeg nu til mine hæklenåle og et par nøgler garn. Den har fået plads i sofaen og gemmer også på et par ufærdige projekter. Før lå det i en åben kasse som fyldte en del. Nu kan det bedre sikres mod pilfingere når tasken er lukket. 











4 kommentarer:

  1. Hvor er det fint :-) Det er så fedt at få produceret noget. Hvilken opskrift har du brugt til pusleboxen?

    SvarSlet
    Svar
    1. http://unikarina.dk/gor-det-selv/syning1/tasker-punge/firkantet-toilettaske/

      Slet
    2. Tak for det, og for linket i dit nyeste indlæg. Så er det vist bare at komme i gang!

      Slet
    3. Selv tak, og ja du må igang. Nu har du jo snart en du kan bruge tasken til :)

      Slet