fredag den 29. maj 2015

Makeup pung og et nyt behov


Der bliver arbejdet koncentreret ved symaskinen om aftenen. Det er lykkedes mig at sy en ting pr dag siden i fredags. Symaskinen er flyttet fra stuen og har nu fået plads i soveværelset. Det værelse er længst væk fra børnene og derfor kan jeg godt larme lidt om aftenen uden at vække dem.

Nu når jeg har godt gang i symaskinen, drømmer jeg meget om en ny maskine. Min symaskine er en Singer købt i Brugsen til ca 1000 kr og jeg har nok været lidt hård ved den. Den larmer, springer tråden ofte og laver en grim afslutning på bagsiden. Det er godt nok svært at finde ud af hvilken symaskine der overtage pladsen. Mærke, pris og hvor meget skal den kunne? Hvor mange funktioner skal den have? Hvad er mit behov. Det er lidt en jungle. Jeg vil gerne investere i en maskine jeg kan have de næste mange år. 

Hvilken maskine har du og hvad er vigtigst for dig at maskine skal kunne?
Det kunne være rart med lidt input fra jer.











6 kommentarer:

  1. Skønne make up punge.. :o)

    Jeg har en Pfaff Expression 3.5, som jeg har haft siden starten af marts i år. Inden da havde jeg en Pfaff Smarter Pro 1100 C som desværre havde en masse mandagsfejl. Så den tog de retur og så byttede/købte jeg den nye. (hvis du for tilbudt sådan en brugt, så sig nej tak.. der er rigtig mange af de maskiner som har fejl, og derfor er den også udgået igen)

    Da jeg skulle vælge maskine lagde jeg vægt på at den skulle kunne sy al slags stof, så den skulle være kraftig. Derudover skulle den have gode stræk-sømme og nem knaphul-syning. Min maskine har en del pyntesømme, som jeg bruger fordi jeg har dem. men dem kan man naturligvis sagtens undvære.

    Jeg er rigtig glad for at den har klippe-funktion så den kan klippe mine tråde når jeg er færdig med en søm.

    Et råd jeg vil give dig, er at når du får din maskine hjem, det er at bruge nogle timer på at prøve alle dens funktioner.
    For hvis man ikke får prøvet det, med det samme, så glemmer man det, og så for man ikke udnyttet alt det som den kan..

    Det erfarede jeg da jeg byttede min maskine, for der henviste forhandleren til flere ting som min gamle maskine kunne, men som jeg slet ikke havde opdaget..

    Gå ind og prøv forskellige maskiner og vælg ud fra dit behov.
    Rigtig god jagt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for svar. Det lyder til at jeg skal spare lidt mere op før jeg skal shoppe maskine. Det vil være lækkert med maskine som kan nogle af de ting du nævner.

      Slet
  2. Jeg har en pfaff 2001 super godt mærke og samtidig kan den Sye mange dine automatiske sting og knaphuller

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også blevet anbefalet pfaff.

      Slet
  3. Hvor er det nogle fine punge :-)

    Jeg har en Bernina 350 som jeg er rigtig glad for.

    Jeg har også hørt Pfaff'en godt omtalt som en god og stabil maskine. Den har en fast overtransportør.

    SvarSlet
    Svar
    1. De to mærker du nævner er også dem jeg er blevet anbefalet. Har googlet din maskine, nøj sådan gad jeg godt ha. Det kræver en go opsparing, selvom Jeg får en maskine til de næste mange år.

      Slet