torsdag den 28. maj 2015

Kan man ha for mange tasker


Når vi skal på ferie, bliver meget af vores tøj pakket i diverse poser, Ikeaposerne er store og rummelige til alle vores sager. Vi er posefamilien når vi skal på tur. Nu skal det være slut med de blå Ikea poser, jeg har fundet alt mit stof frem og er gået i gang med den helt store taske produktion. Jeg får afprøvet lidt forskellige modeller og forsøger at finde frem til hvilke mål der passer bedst til tasken. Jeg har også forsøgt mig med at sy lynlås i og foret er syet i på en anden måde i ugletasken. 

Jeg har fundet gjordbånd i Stof2000 som bruges til hanke, det bliver pænt og er nemt at sy på. Der ligger flere stykker stof klar på sybordet som skal syet til tasker. De næste bliver i sort/hvid stribede stof, det glæder jeg mig til. Jeg har fundet vejledninger og hjælp til syning på pinterest. 

Den prikkede taske brugte vi i weekenden, til madpakker og drikkevarer, da vi var på tur. 

Inspiration til modellen kommer fra min Day taske
 som jeg er super glad for og den har en rigtig god størrelse


Detaljerne 



Et forsøg på at sy lynlås pænt i, det lykkedes nogenlunde






 Enden på tasken



Hjemmelavet bånd og gjordbånd som er købt 

6 kommentarer:

  1. Sikke lækre tasker:) Vill ønske jeg kunne sy. Den prikkede er rigtig fed. Hyggelig blog du har - glæder mig til at læse med:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til. Spring ud i det med at sy. Jeg er stadig i gang med at øve mig og tar små udfordringer af gangen. Det er skønt når ideen og projektet lykkedes.

      Slet
  2. Hvor er dine tasker fede..... ^^

    SvarSlet
  3. Sikke nogle lækre tasker :) Jeg har selv syet nogle net/tasker noget lignende dine, og jeg har også tænkt på at prøve med en lynlås snart :) kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Med hjælp fra Pinterest er det gået udmærket med at sy lynlås i. Men det tog nogle gange før jeg fik gennemskuet hvordan jeg får den skjult mellem yderstof og foer. :)

      Slet