torsdag den 21. maj 2015

Hæklet kjole

Denne kjole er hæklet efter opskriften fra Garngrammatik, bomuldsgarn og nål 3. Jeg startede med hækle størrelse 6 måneder men jeg synes at halsåbningen blev meget lille. Det er derfor endt med en str 12 måneder, den er lidt kortere end det i opskriften og passer fint min datter på 6 måneder. Jeg har hæklet i spiral uden at starte/slutte hver omgang med luftmasker og kædemasker, da jeg sjældent synes at jeg kan lave det pænt. Afslutning på kjolen er lavet i den ene side, stangmaske, fastmaske og tilsidst en kædemaske. Det synes jeg ser fint nok ud. 

Jeg er positiv og kjolen og hvor fin den er når hun har den på. Jeg går nu med overvejelser om at jeg skal hækle en cardigan til hende i bomuld, tror den kunne være godt med en trøje hen over sommeren.





 Jeg forsøgte at tage nogle billeder hvor min datter har kjolen på, det lykkedes nogenlunde.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar