lørdag den 23. maj 2015

Fantastik fredag



I går var en super dejlig dag. I løbet af dagen fik jeg syet lidt forskelligt og hygget med familien. Jeg var også på opdagelse i en af de lokale butikker, butikken sælger stof! 2,5 år har vi boet i byen før jeg opdagede det. Butikken sælger mest stof og tilbehør til tøj fra gamle dage, men de havde noget fint tilbehør og jeg fandt denne fine tranesaks, lynlåse og noget groft stof som skal bruges til tasker. Jeg er virkelig fan af at kunne købe ting lokalt. Byen har 2 garnbutikken en boghandel som næsten har alt og nu også en stofbutik. Fantastisk. 

En produktiv dag, glad og smilene over at få syet lidt igen, bestemte jeg mig for at forærer noget af det væk som gave. Den ene prikkede taske blev givet til vores dagplejemor, da jeg hentede Anders hjem. Tanken var at den kan bruges til når hun skal på tur med børnene og de skal have madpakker og drikkedunke med. Smart.

Glæden over min sy succes stoppede ikke først sent i går aftes. For at ikke at vække børnene med larm fra symaskinen, valgte jeg at klippe stof til flere tasker og et par punge. 7 projekter ligger nu og venter på at blive syet. Det er  lykkedes at bruge en del stof fra lageret sammen med de 1.5 meter stof jeg købte  i stof butikken tidligere på dagen. Nøj hvor det føles godt at det jeg har liggende alligevel kan bruges til noget. Det prikkede stof der blev til 2 tasker har jeg slet ikke haft ide til tidligere. 
Det eneste jeg evt skal ud og købe er lynlåse eller noget gjordbånd til hanke. Jeg håber at kunne spamme jer med færdige syprojekter det næste stykke tid og jeg glæder mig. 






4 kommentarer:

  1. Sikke en produktiv dag! Jeg elsker at gå på opdagelse i nyopdagede stofbutikker. selvom stofskabet herhjemme bugner, er det lettere at finde inspiration i alt det nye.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid sjovere at købe nyt, når nye ideer opstår, også selvom skabet bugner hjemme. Men kan man få for meget stof? ;)

      Slet
  2. Det er så hyggeligt at besøge små butikker.
    Den er virkelig også flot den tranesaks.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tranesaksen har været på min ønskeliste i noget tid, men den er for dyr at bestille på nettet, så synes virkelig godt om den lokale stofbutik nu.

      Slet