lørdag den 23. maj 2015

Et grønt indslag




Den store oprydning her hjemme er ved at være slut for denne gang, det har givet luft. Det har givet plads til lidt nyt. Nyt i begrænset mængder og uden at det koster helt vildt. I stedet for at starte forfra og købe en masse nyt nips har jeg i stedet købt lidt grønne planter og et par nye urtepotter. Det pynter så fint i vores hjem og jeg elsker grønt sammen med sort, hvid og grå. Det er skønt at kigge på. Jeg har også byttet mig til en af de berømte blogger planter, Monstera. 

Jeg er begyndt at læse om nogle af planterne på nettet og har undersøgt hvordan de forskellige planter har det bedst. Det blir faktisk lidt nørdet. Det er også blevet en vane hver dag lige at kigge til Monstera om den tilfældigvis er begyndt at få delte blade. Tålmodighed. Jeg venter stadig, vander blomster og glæder mig over de skønne grønne farver både inde og ude. 



Er det mon det første lille hul til at min Monstera får delte blade







 


Jeg har opdaget at planten selv danner dråber på bladene

2 kommentarer:

  1. Det er så skønt med planter. Synes at man for forholdsvis få penge kan skabe en helt anden stemning, ved at have en del planter stående.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt og jeg har mere lyst til at købe nye planter end dyre pynteting.

      Slet