onsdag den 6. maj 2015

En taske fuld af lapper


Det er snart ved at være et år siden jeg hæklede lapper i massevis som blev brugt til et tæppe. Dengang var der lidt lapper til overs som jeg alligevel ikke syntes passede ind med resten af farverne. De lapper har været gemt væk, men nu har endelig fået dem brugt. Med inspiration fra et billede som jeg har fundet på nettet, gik jeg igang med at hækle lapperne sammen. Planen var en toilettaske, men jeg er kommet frem til at de sammenhæklede lapper bliver til en lidt for stor toilettaske. Derfor er det i stedet blevet til en lille skuldertaske.

Jeg er vild med formen på tasken. Nu da min ide ikke blev helt som håbet er jeg gået igang med at hækle nye lapper, lidt mindre og i andre farver. Så jeg håber at kunne vise jer en toilettaske på bloggen en dag og at den bliver som jeg går og forestiller mig. Jeg vil prøve at sy foer i toilettasken.

Lapperne kan varierer i størrelse, hvis man hækler flere omgange endnu, kan den laves til en stor strandtaske, med meget små sekskanter kan det blive til en pung.
Der kan leges med farver og mønstre. Og lapperne kan hækles sammen på forskellige måder. Ideer har jeg nok af. Nu kræver det bare garn, hæklenål og nye lapper for at jeg kan afprøve nogle af mulighederne.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar