fredag den 17. april 2015

Oprydning - Kunsten at kunne begrænse sig


Jeg rydder op, smider ud og sætter ting til salg. Det går faktisk ganske godt. Jeg er blevet ret glad for den lokale køb og salg gruppe på facebook samt dba. Jeg har fået solgt en del ting her på det sidste, både små og store ting. Der er ryddet ud i pynteting og nips, det giver luft og så føles det rigtig godt at tjene penge på det. Jeg vil gerne have få ting stående fremme, lidt men godt. Og så er jeg kommet frem til at det er del nemmere at gøre rent når der kun står få ting som skal flyttes og tørres af.
Mon naboerne er begyndt at undre sig over alle de mennesker som kommer til vores dør, de aflevere penge og går igen med en pose.

I næste weekend skal vi til loppemarked, vi har købt en bod og der er håber jeg at få solgt mere. Nogle ting har stået gemt væk i skuret meget længe, får vi det ikke solgt til loppemarkedet, giver jeg det videre til genbrug.

Jeg kan til tider godt ærgre mig over jeg har købt mange ting før hen, som kun skaber glæde i kort tid. Men jeg har valgt at se frem ad. Nu glæder jeg mig over at noget af det kan sælges videre og jeg vil for fremtiden vil gøre mig flere overvejelser før jeg køber noget. Nogen gange må jeg nøjes med lidt.
Det bliver en stor prøvelse for mig, at jeg ikke bare skal købe en masse nyt men gøre mig nogle tanker og overvejelser før jeg køber nyt. Der er også mulighed for at skrive ting på min ønskeliste.

Dagens prøvelse for mig bliver at ta på shoppingtur med min mor, men jerg har et mål med turen. Nye bukser og det er nødvendigt et nyt par. Jeg håber at kunne finde 1-2 par bukser og måske 2 bluser. Manden har sat et max beløb på og han har lagt op til at jeg nu skal bevise at jeg kan begrænse  mig.

Update følger...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar